lauantai 4. tammikuuta 2014

Vuosi 2014

Vuosi 2014 alkoi juuri ja yksi krapula on jo vietetty ja toinen on varmaan tuloillaan ellen kohta lähde yläkertaan. Täytin vuosia eka päivä ja nyt lauantaina niitä juhlittiin toiseen kertaan isommalla porukalla ja huomenna jatkuu kun tulee lisää vieraita. Aiheesta lisää toisessa blogissani.

Skoolausta
Sain meiliä pari päivää sitten ja taas mukavan mahdollisuuden jakaa osaamistani ja käyttökokemuksiani puujutuistani ja käyttämieni koneitteni osalta.

Se on nyt inspiroinut minua eteenpäin.
Nyt tuleekin esiin jotain mitä en ole ennen tehnyt. Nimittäin, tulen tekemään "käsikirjoituksen" videoilleni jota en ennen ole koskaan tehnyt. Se kaikki on ollut sellaista "vapaa tajunnan virtaa" juttua.

Kameraksi tulen hankkimaan kunnon video kameran, kaukosäätimellä. Nyt olen käyttänyt paria Canon pokkaria, iPhone puhelinta ja muutama kokeilu Samsung S4 puhelimella on myös tapahtunut.

Palaan tavallaan takaisin siihen mitä olen jo tehnyt - sorvausta ja siihen liittyvää "ALOITTELOIJOILLE" VÄHEKSYMÄTTÄ HEITÄ ALKUUNKAAN!
Jotain myös jo alaa harrastaneille ja siinä rutinoituneille.

Tulen vain tekemään sen nyt "käsikirjoituksella" - harkiten mitä sanon ja mitä videoin. Ja mahdollisesti hieman nopeammin.
Antamalla peukkuja YouTube sivulla saanen jossain vaiheessa heiltä lisä aikaa - eli voin ladata pidemmät videot. Se tapahtuu vain katselijoiden myötävaikutuksella.
Joskus sen 2 minuutin pätkän editoiminen pois vartti tuntiin on miltei mahdoton tehtävä.

Koen että minulle on tullut jonkin verran kokemusta näistä sorvaus asioista ja aiheesta joista olen enemmän kuin halukas jakamaan osaamistani - etenkin virheet ja asiat joita tulee välttää jotta kukin saa itselleen miellyttävän kokemuksen puun sorvaamisesta, oman kokemuksensa kautta. Ja yleensä puun muotoilusta jos toiseenkin asiaan johon sorvia ei edes tarvitse.

Kuten nyt on ja näen asiat niin odotan omaavani valmiudet tähän viimeistään Helmikuun alussa.

Kiitokset vielä menneestä vuodesta ja parempaa tälle vuodelle. Kysymyksiä voi esittää myös tämän blogini kautta tai YouTube kautta. Mutta toki myös edelleenkin suoraan minulle.
Mutta kuten se on - esimerkiksi blogini kautta niin useampi voi jakaa sen esitetyn kysymyksen ja vastaukseni.

Ja toivon että, NOVA laitteiden maahantuoja, koneita.com  ja minun välinen yhteistyö jatkuu yhtä lailla hedelmällisenä kuten tähän asti vaikka en täysin aina kehu heidän laitteita - niitä halvempia joita käytän. Paremmista en tiedä mitään - odotan vain milloin sellaisia voisin tilata.
Ja kuten on, jos on pahaa sanottavaksi tai silleen sanon sen ja jos siihen on joku keino korjata ongelmallinen asia tai ominaisuus - sanon sen - kuten kehut joita olen tuonut esille.
Kokonaisuutena ne tekevät sen mitä tarvitsen ja mihin olen aika lailla tyytyväinen ellen odota liikoja.
Mutta siihen minun tulee myös kehittää itseäni paremmaksi "artisaaniksi".

Joten näin alkaa vuosi 2014

2 kommenttia:

  1. Onnittelut sankarille!
    Juu-u työ tekijäänsä neuvoo ja hyvin usein sitä mielessänsä tuumailee, jotta voisi neuvoa ripeämpään tahtiin.
    Tuo, jotta oppi tulisi toisen kantapäiden kautta opittuna on mitä mainiointa ajan säästöä. Täytyy peukutella XD.

    VastaaPoista